Ve čtvrtém ročníku jsme se v poslední době více věnovali financím. Rozvíjet finanční gramotnost u žáků je velmi důležité, ale ne jednoduché, zvláště když se s tím musíte poprat tzv. přes počítač. Naši žáci vše zvládli moc dobře i prostřednictvím právě probíhající online výuky a toto nám k práci v hodinách řekli:
Anička: „Prošli jsme si naše české bankovky, zjistili, kdo je na nich vyobrazený a jaké ochranné prvky na nich můžeme objevit, a nakonec jsme si vyzkoušeli, jestli je poznáme, i když paní učitelka nám zakryje čísla 100, 200, 1000 a tak.“
Jarda: „Zamysleli jsme se nad rozdíly mezi vyděláním peněz a ušetřením peněz a také co je to etické chování.“
Štěpán: „Někteří z nás zjistili, že doposud špatně říkali, že používají kreditku😊.“
Kája: „Dozvěděli jsme se nová slovíčka, která s hospodařením a penězi souvisí, například co to je úrok nebo schodek, a proč jsou některé výdaje nutné a jiné postradatelné.“
Barča: „Nejtěžší a největší úkol nás čekal nakonec – museli jsme si poradit s rodinným rozpočtem imaginární rodiny a pomoci jim najít cestu, jak a na čem začít šetřit. Protože jsme tento úkol plnili ve skupinkách, nebylo vždy lehké se shodnout.“
Úkoly i téma většinu dětí bavilo. Shodli se společně, že je pro spokojený život potřeba s penězi umět zacházet. Teď už jsou k tomu zase o něco blíže.
